Snart är vi här!! Klicka på bild för liveCam

Snart premiär!

Sitter och tittar ut från fönstret på Le pain Francais i centrala Göteborg, ett café 100 m från min bostad. Årets första snö började precis falla denna ovanligt varma vinter. Det kändes riktigt kallt när jag gick de 100 metrarna hit och tankarna gick till nästa underbara laxsäsong.

Skulle åkt till Råån idag men tydligen var där ärtsoppa så sängen kändes som en bättre tillvaro  i morse. Jonas sitter i en båt någonstans i snöovädret och försöker få poängfiskar till tävlingen som de varje år deltar i. Igår fick de en 8,5 kgs gädda. Idag tror jag det är gös de jagar…

Idag är det 23 dagar kvar till min laxsäsong börjar. Jag, Jonas och Kent + några till åker till Tweed för att vara med på premiären 1 feb. Jag har missat några år men denna gången skall jag med! De gångerna jag har varit med har jag haft bra flyt, utöver 10-30 st kelts (utlekta laxar) har jag fått nystigna springers varje gång. (förutom ett år när Tweed var 3 m över normal, med storm och ärtsoppa. Min första skotska springer fick jag här 2006 och året efter den fick jag en doublé på två kast på raken samt tappade den tredje på tredje kastet. Läs bloggning HÄR
Boendet i det slottsliknande hotellet är helt fantastiskt. Med frukost + tidning på sängen och underbar mat + ett flertal whiskys som kommer att drickas är det värt resan bara att få bo på hotellet och slappna av.

Det skall bli underbart att få komma tillbaka.

Hotellet

Kent skålar med kameran

Min livs första Springer tog jag från båt. (i bakgrunden: huset där webcamen sitter)

Hadi och Anders i "The library"

Jonas med fisk

På promenad längs Tweed

Föregående års bloggningar från Tweed:

2011

2010

2009

2008

2007

Nu är kaffet uppdrucket, snön har bildat ett litet täcke på gatan och det är dags att gå hem. Måste tyvärr arbeta lite också.