Vill ni fiska i Gaula? Gå in på GAULA.COM

Fick ett roligt brev häromdagen från Jan Pilth som fiskade Gaula, Granöien v. 33 i år. Jag (Mattias), Hadi och Christer skulle ner till poolen nedanför Granöien för att fiska. När vi körde på vägen såg vi att det var en folksamling nära bron och att någon drillade. Vi körde dit och jag tog fram videokameran. Jag filmade från min bil på bron som ni kan se på en av bilderna. Det blev inte så bra film p.g.a vind och regn men jag hade kvar filmen när jag fick brev från Jan:

Hej ! Mitt namn är Jan Pilth var och fiskade lax i Gaula vecka 33 jag fick en på 4,8 kg.
När jag drillade fisken så stod ni på hängbron och filmade händelsen (sträckan Granhölja)
Vår Erik Lindholm sa att det var ni som filmade (fiskebloggen.com) det skulle vara skoj att få se den filmen i så fall.
Jag har en liten historia om vårat fiske. Vi är 5 killar(gubbar) som hyr vecka 33 varje år. Detta var 3:e gången vi var där. Jag har inte fått någon fisk de 2 första gångerna och det har varit dåligt för oss alla.

I år fick vi var sin och det var roligt. Det var så att vi kom på lördag, en kille som heter Rolf L fick sin lax efter tredje kastet.
Det tog ett par dagar så kom lax nr.2 upp tagen av Mats Y. De sa till oss som var utan fångst att vi skall ha små, mörka tubflugor men det hände inget. Då satte vår tredje kompis (Göran) på en illröd stor tubfluga (förstora den nedre bilden till höger så ser ni flugan) och det tog inte lång stund för han hade en lax på. Det var den 3:e fisken…. Då kom han till mig och sa att jag skall ta hans fluga…
Sagt och gjort satte jag på den och det tog ca 30 min så fick jag min lax!

Det var då ni stod på bron och filmade. När jag fick upp min fisk överlämnade jag flugan till Ulf som tog en mindre lax dagen efter: Jag frågade honom om jag kan få tillbaka flugan men han ville inte lämna tillbaka den….

Jag såg inte er på bron förrän jag hörde applåder. Vi skall Göra om detta vecka 33 om inget händer. Detta är min 3:e lax sedan 1995. Jag fick en i säveån vid Jonsered på 4,2 kg, 79 cm lång.
Hade jag inte haft ont i mitt knä så hade jag gått hela motorvägen hem till Lerum så att alla kunde se den….
Jag fick den kl.18,10 och var inte hemma förrän kl. 22,30 och när jag kom hem ropade jag på min fru som hade gått och lagt sig. När hon kom ner så visade jag stolt upp min Lax. Det enda hon sa “du får ta hand om den själv”. Den andra Laxen fick jag vid Hemregård och vägde 2 kg.

Detta var vår historia.

Många Hälsningar från en fiskekompis Janne.